VIZE ŠKOLY

 

       BEZPEČNÁ RODINNÁ ŠKOLA 

 

       MODERNÍ VÝUKA

 

       SPOLUPRÁCE S PARTNERY

Žáci 6. třídy prožili v listopadu  Den s kompasem, v běžných vyučovacích hodinách bylo učivo zaměřeno právě na něj.

V hodině českého jazyka jsme procvičili přídavná jména a větný rozbor  s tématy kompasu, k textu o počátcích kompasu jsme tvořili otázky z přečteného. Znáte tuto legendu: „Víte například, že tajemný černý nerost, který přitahoval železo, je v řecké báji připisován jinak neznámému pastýři Magnés, jemuž uvízly v zemi hřebíky z bot a špička z hole, když na tento nerost šlápl?“  Ve čtenářské dílně jsme se seznámili se souvislostí kompasu se souhvězdím Velká medvědice (i se souhvězdím Velký vůz) a také s legendami, které jsou k souhvězdí napsány.            

Jana Ledvinová

 

V hodině angličtiny si žáci zábavnou formou osvojili slovní zásobu týkající se navigování v cizím prostředí. Poté se rozdělili do skupin, ve kterých vymýšleli popis různých variant cest od bodu k bodu na předem dané mapě. Na konci pak vyzkoušeli své spolužáky, kteří měli pouze pomocí poslechu pokynů dojít z předem daného místa na mapě na jiné a to prosím vše v jazyce anglickém!                                                                                                                                                                      

Kamil Zlatohlávek

 

Zeměpis  - Projektový den Den s kompasem jsme zahájili touto motivací:“ Pokud se budete někdy chtít z neznámé krajiny dostat vlastním přičiněním, bude Vaším jediným východiskem pochod k určenému cíli.“ Co k tomu potřebujete vědět?

1. Kde se nacházíme?

2. Kam budeme směřovat?

To byly správné odpovědi. V rámci projektového dne jsme si zopakovali určení zeměpisných souřadnic, orientovat se v souřadnicové síti, měřit vzdálenost. S velkým zájmem jsme vyhledávali na mapě zeměpisnou polohu našich oblíbených světových měst a států.               

Zdeňka Jelińská

 

Při hodině fyziky si žáci zhotovili kompas. K výrobě potřebovali dva magnety, provázek a kousek čtvrtky. Funkčnost vyrobeného kompasu zkontrolovali podle kompasů přinesených z domova. Porovnáním jsme zjistili, že vyrobené kompasy jsou funkční.                                                                     

Jana Altmanová

 

Ve výtvarné výchově si žáci mohli výtvarně ztvárnit  kompas  vyobrazený v mandale. Na kruhovém obrázku byla nakreslena krajina  a žáci si rozdělili obrázek na teplé a studené barvy dle ročního období. Mandala je nadčasový symbol jednoty a rovnováhy, patří k antistresovým obrázkům.

Lucie Sivická

 

Den kompasu byl součástí celoročního projektu Člověk na planetě Zemi.

kompasss1 kompasss1 kompasss1 kompasss1 kompasss1 kompasss1 kompasss1 kompasss1 kompasss1

Nahoru